קבוצת תמיכה

הפסיכולוגים ניר אברמוביץ ויעל בוגן סמבן. צילום: שמיר
הפסיכולוגים ניר אברמוביץ ויעל בוגן סמבן. צילום: שמיר

קבוצת תמיכה לחולי סרטן בני 18-45, הוקמה בבית החולים אסף הרופא, בשיתוף פסיכולוגים מהמכון האונקולוגי ומהמערך ההמטולוגי

לאחרונה נפתחה במרכז הרפואי שמיר (בית החולים אסף הרופא) קבוצת טיפול פסיכולוגי למבוגרים מתמודדות ולמתמודדי סרטן בגילאי 18-45. זהו שיתוף פעולה ראשוני של המערך ההמטואונקולוגי, בראשותה של פרופ' מיה קורן מיכוביץ, והמכון האונקולוגי, בראשותה של ד"ר רעיה ליבוביץ'. את הקבוצה מובילים ניר אברמוביץ, פסיכולוג במערך המטואונקולוגי, ויעל בוגן סמבן, פסיכולוגית שיקומית במכון האונקולוגי.

מחלת הסרטן מציבה אתגרים והתמודדויות לא פשוטות באופן כללי, ולמבוגרים צעירים, הן בתחילת חייהם והן בשיא חייהם. הדבר מאתגר אף יותר ומזמן התמודדויות וסוגויות ייחודיות, אשר פעמים רבות לא מקבלות מענה הולם (unmet needs) במערכת הרפואית. במסגרת הקבוצה עולות סוגיות והתמודדויות ייחודיות – מיניות, פריון, תכנון משפחה, השכלה, תעסוקה, בדידות, דיכאון וחרדה. מטרתה היא יצירת קהילה וקבוצת שווים, ויצירת גשר בין המערכים תחת טיפול מקצועי.


להצטרפות לקבוצת הווצאפ MedNews – חדשות רפואה >> לחצו כאן