אל תיתנו לנו לאבד את החמלה

ד
ד"ר אריק עדן מנהל היחידה לטיפול נמרץ. צילום: אלי דדון

מנהל היחידה לטיפול נמרץ, בבית החולים כרמל, מצביע על הבעיה המרכזית בגל הרביעי של הקורונה, אשר מכה בעוצמה בבלתי מחוסנים וגם בצעירים: "ישנם ביננו רבים שלא התחסנו, ונימקו זאת באופנים שונים ומוזרים"

לאורך שלושת גלי הקורונה היו מחוברים למכונות האקמו וטופלו בכרמל עשרות חולי קורונה במצב קשה. חלקם הגדול טופל בהצלחה. בשיא המגיפה היו מחוברים ומטופלים בו זמנית ובאותו היום בכרמל 4 חולי אקמו קשים. פריצת הגל הרביעי, וכמות החולים הלא מחוסנים המגיעה לבית החולים בחיפה, מדירה שינה מעיניו של מנהל היחידה לטיפול נמרץ בכרמל, ד"ר אריק עדן.

"לפני שנה וחצי הגיחה הקורונה לתוך חיינו", אומר ד"ר אריק עדן. "אני בתור מנהל היחידה לטיפול נמרץ בכרמל, יחד עם כל חבריי ליחידה ולמקצוע בבית החולים, בארץ, ובעולם כולו, התגייסנו למשימה. להציל, ככל האפשר, את חולי הקורונה במצב הקשה ביותר. לעתים, כאשר הטיפול לצערנו נכשל, היינו צריכים ללוות בדרכם האחרונה את אלו שנחרץ עליהם למות במסגרת האיומה של מחלקות הקורונה. ללוות אותם ואת בני משפחותיהם. לשמחתי, עם תחילת השנה הנוכחית, הגיעו החיסונים. האוכלוסייה ברובה התחסנה בהזדמנות הראשונה. אך ישנם ביננו רבים שלא התחסנו ונימקו זאת באופנים שונים ומוזרים. ואז הגיע הגל הנוכחי, הרביעי במספר, ולא האחרון כנראה. לאחר שכבר חשבנו שמיגרנו את המגפה – מתברר לכולנו שממש לא כך".

צוות היחידה לטיפול נמרץ קורונה. צילום: אלי דדון

מה עוצמתו של הגל הרביעי יחסית לקודמיו?

ד"ר עדן: "בגל הרביעי חוברו בארץ 31 מטופלים למכשיר האקמו. להזכירכם, פחות מחצי מהחולים המחוברים לאקמו, שורדים. ואני אומר שורדים – ולא מחלימים".

חולה קורונה מובל לאשפוז. צילום: אלי דדון

הגל הרביעי תוקף גם צעירים?

ד"ר עדן: "מתוך אותם 31 חולי הקורונה שחוברו לאקמו בארץ, במהלך הגל הרביעי, 25 הינם צעירים מתחת לגיל 60 ואף לא אחד מהם מחוסן. רק השבוע חזרו אלינו, לבית החולים כרמל, שני חולים צעירים בריאים לחלוטין, שהיו מחוברים לאקמו בשנה האחרונה עם בעיות שונות, שקשורות לקורונה הקשה ממנה סבלו".

"החיסונים מצילים חיים", מסכם ד"ר אריק עדן, "אז אם טרם עשיתם זאת לכו להתחסן ומהר בבקשה. נכון, זה יקל עלינו את העבודה ואת העומסים המטורפים במחלקות הקורונה והטיפול הנמרץ, אבל זה יציל אתכם ויתן שקט ושלווה לסובבים אתכם. אנא תתרמו את חלקכם, כדי שנוכל להמשיך למלא את חובתנו, ואל תתנו לנו לאבד את החמלה".


להצטרפות לקבוצת הווצאפ MedNews – חדשות רפואה >> לחצו כאן