מנהל יחידת עמוד שדרה

ד
ד"ר ארסן שפיגלמן צילום: אלי דדון

ניתוחים רובוטים, ניתוחים אנדוסקופים מתקדמים והעמקת שיתוף הפעולה עם הקהילה עומדים בלב חזונו של ד"ר ארסן שפיגלמן, המנהל החדש של יחידת עמוד השדרה בבית החולים כרמל

ד"ר ארסן שפיגלמן (45), תושב חיפה נשוי לרופאת שיניים פלוס 2, מונה כמנהל החדש של יחידת עמוד השדרה בבית החולים כרמל בחיפה. בתפקידו האחרון שימש כמנהל השירות לטראומה אורתופדית וכרופא בכיר בניתוחי עמוד שדרה בכרמל. "יש הרבה אנשים שעדיין פוחדים מניתוחי עמוד שדרה", אומר ד"ר ארסן, "וממש אין סיבה. אנחנו כיום מאוד מתקדמים גם בטכניקה הניתוחית במכשור ובטכנולוגיה".

ד"ר ארסן שפיגלמן סיים את לימודי הרפואה בקייב ועלה לישראל בשנת 1999. הוא עבר את מבחן הרישוי הישראלי והתחיל סטאז' בבית החולים בני ציון בחיפה. בשנת 2009 סיים התמחות באורתופדיה כללית. את "התמחות העל" בניתוחי עמוד שדרה הוא עשה בטורונטו קנדה, בבתי החולים סאני ברוק וסנט מייקל". בשנת 2013 חזר לכרמל כרופא בכיר במחלקה האורתופדית.

ד"ר אריה ביטרמן, מנהל כרמל ד"ר אבי גולדברג, ד"ר בני ברנפלד, וד"ר ארסן שפיגלמן צילום: אלי דדון

מנהל המחלקה האורתופדית בכרמל, ד"ר בני ברנפלד: "ד"ר שפיגלמן הוכיח את עצמו כאיש מקצוע מעולה, ופרט להיותו מומחה בעמוד שדרה, יש ערך מוסף בהיותו מומחה טראומה. הוא עושה קורסים לטראומה למתמחים שלנו הוא נכס לבית החולים". יו"ר ועד הרופאים בכרמל, ומנהל מחלקה כירורגית א', ד"ר אריה ביטרמן: "ד"ר שפיגלמן יתרום רבות למערך המקצועי האורתופדי שלנו, ואני מאחל לו בשמי ובשם כל רופאי כרמל הצלחה רבה". בטקס הענקת המינוי, נכחו גם סגני מנהל בית החולים, ד"ר שני ברוש וד"ר בני רביב, ומנהל משאבי אנוש אהוד פקלר.

ד"ר שפיגלמן: "זוהי הזדמנות מבחינתי להתפחת ולפתח את תחום עמוד השדרה בבית החולים כרמל בפרט, ובקופת חולים כללית בכלל. חלק מתוכניות שלי הם לשדרג ולהרחיב את מגוון השירותים הניתנים על ידי יחידת עמוד השדרה בכרמל. לתת מענה יעיל ומקצועי לכל המטופלים בבית החולים ובמחוז. בכוונתי להכניס טכנולוגיות חדישות ומתקדמות לשימוש במחלקה, כולל רובוטים ממוחשבים ואנדוסקופים מתקדמים".

מנהל המחלקה האורתופדית ד"ר בני ברנפלד וד"ר ארסן שפיגלמן צילום: אלי דדון

מגוון הניתוחים שתציע יחידת עמוד השדרה כחלק משירותי המחלקה האורתופדית יקיפו גם ניתוחים שגרתיים כמו ניתוחי דיסק, שחרור תעלות השדרה, וקיבועים כולל כל אזורי עמוד השדרה. החלפות דיסקים בעמ"ש צווארי וגם תיקוני עיוותים בעמ"ש במבוגרים. ובנוסף היא תבצע ניתוחים אנדוסקופים עם חתכים קטנים מאוד כשהכל קורה בתוך תעלה השדרה עם אנדוסקופ מתקדם המאפשר החלמה מהירה וקלה יותר בגלל גודל החתך עם אותם תוצאות כמו בניתוח פתוח . ביחידת עמוד השדרה לצידו של ד"ר ארסן שפיגלמן, יעבדו ד"ר ויטלי אלכסנדוברסקי וד"ר עלי סולימאן שחזר לאחרונה מהשתלמות מקצועית בבאזל בשוויץ. חלק מתוכניות הפיתוח של ד"ר ארסן שפיגלמן הן לפתח גם את השירות הפולשני האמבולטורי במסגרת חדרי ניתוח של אשפוז יום וחדרי ניתוח בקהילה במרכזים הרפואיים לין וזבולון. "זה יביא יותר זמינות ויותר נגישות ומענה רפואי מקצועי מהיר ויעיל יותר", מסכם ד"ר שפיגלמן.


להצטרפות לקבוצת הווצאפ MedNews – חדשות אורתופדיה ורפואה דחופה >> לחצו כאן



להצטרפות לקבוצת הווצאפ MedNews – חדשות רפואה >> לחצו כאן