לוינשטיין: מערכת רובוטית לתרגול הליכה

מערכת-רובוטית-לתרגול-הליכה
מערכת-רובוטית-לתרגול-הליכה

המערכת החדשה "לוקומט", שמתלבשת על גוף המטופל כמעין שלד חיצוני ומסייעת ללכת, נרכשה במימון קופ"ח כללית ותרומה של קרן ספרא

המערכת הרובוטית החדשה צילום: בית לוינשטיין

במרכז הרפואי לשיקום ברעננה, בית לוינשטיין, התחדשו במערכת רובוטית חדשה לתרגול הליכה – לוקומט. עמותת ידידי בית לוינשטיין, בראשותם של ארז מלצר היו"ר ושולה מליק המנכ"לית, מסייעת להנהלת המרכז הרפואי בהשגת מימון לרכש הציוד והמכשור המתקדם, שאינו נכלל בתקציב הציבורי. רכישת הדגם החדש והמשופר של מערכת הלוקומט, התאפשרה בסיוע קופת חולים כללית, ותרומה של קרן אדמונד ספרא שיוצגה על ידי מנכ"ל הקרן יאיר טורנהיים.

ד"ר חגי אמיר, מנהל לוינשטיין: "הליכה הינה הפעילות שהוכחה כמשפיעה בצורה הטובה ביותר על תוצאי השיקום. הלוקומט הינה מערכת רובוטית מתקדמת לתרגול הליכה גם במטופלים שאינם מסוגלים לכך, כאשר היתרון הגדול שלה הוא שהיא מתלבשת על הגוף כשלד חיצוני, ומאפשרת למטופלים שמתקשים ללכת לבצע את הפעילות באופן רציף ולאורך זמן, קרוב לתבנית נורמלית של הליכה".

איתנה טבקרו, מנהלת המכון לפיזיותרפיה בלוינשטיין: "מערכת הלוקומט החדשה מאובזרת בממשק מתקדם ומאוד נוח למטפל ולמטופל, המאפשר מתן פידבק ויזואלי באיכות גבוהה בהתאם לרמת המטופל. הדבר עוזר להגביר את רמת המוטיבציה של המטופלים. במערכת החדשה הוכנסו שינויים מכניים המקרבים עוד יותר את תבנית ההליכה ברובוט לתבנית הליכה נורמלית וכן שינויים נוספים שמקלים על הפיזיותרפיסטים או מפעילי הלוקומט, בבואם להתאים את המערכת למטופל".
בצילום: שולה מליק, מנכ"לית עמותת הידידים של בית לוינשטיין; ועודד יונה, גזבר העמותה; מעניקים את התרומה לרכישת המכשיר לד"ר חגי אמיר, מנהל המרכז הרפואי לשיקום בית לוינשטיין; ולאיתנה טבקרו, מנהלת המכון לפיזיותרפיה על רקע מטופל המתרגל הליכה על המערכת החדשה. יושבים בתחתית התמונה הפיזיותרפיסטים: מיכל קנר ויפתח מדאר. צילום: המרכז הרפואי לשיקום בית לוינשטיין


להצטרפות לקבוצת הווצאפ MedNews – חדשות רפואה >> לחצו כאן