הרעלה מחומר להחלקת שיער

דר-דגנית-אדם-מאיר-כפס
דר-דגנית-אדם-מאיר-כפס

נערה בת 17, שבמספרה מרחו על ראשה חומר להחלקת שיער אשר אינו מאושר על ידי משרד הבריאות, הגיעה לבית החולים מאיר עם אי ספיקת כליות חמורה

ד"ר דגנית אדם, מנהלת טיפול נמרץ ילדים צילום: מאיר

בבדיקות, שנערכו לנערה בת 17 בבית החולים מאיר בכפר סבא, התברר כי היא סובלת מאי ספיקת כליות בשל הרעלה מחומר להחלקת שיער. הנערה הגיעה למיון עם כאבי בטן והקאות, אך ללא סימפטומים נוספים. בבדיקה שנעשתה לה נראתה פגיעה קשה בכליות עד כדי חשש שכליותיה יקרסו. ערנותם של האם, ושל הצוות הסיעודי, סייעה לפתור את הסיבה להרעלה הקשה – החלקת שיער במספרה.

ד"ר דגנית אדם, מנהלת טיפול נמרץ ילדים במאיר: "זה מצב חריג מאוד, בוודאי כאשר אי הספיקה דוהרת, והתפקוד הכלייתי שלה מחמיר במהלך האשפוז עד כדי חשש לכליה ולחייה. הסיפור לא היה ברור. בתחילה חשבנו שאולי זו מחלה גינקולוגית, ואז הצוות הסיעודי שם לב שיש לה ג'ל מיוחד בשיער, ושאלנו מה זה. התברר שבאותו יום היא עשתה החלקת שיער במספרה באמצעות חומר שלא קיבל רישיון ממשרד הבריאות. ביקשנו שישלחו לנו תמונות של החומר, ובבירור מול מרכז רעלים ומשרד הבריאות, הבנו שזה חומר שנמכר רק בשטחים ושאין לו רישיון של משרד הבריאות. חקרנו את המקרה עם מכון הנפרולוגיה אצלנו, וזכרתי שהיו דיווחים בעבר על אי־ספיקת כליות על רקע החלקת שיער. זה היה כמו להרכיב פאזל או לפתור תעלומה".

אמה של הנערה ביקשה להודות לצוות המטפל: "הגדלת הראש והתושייה של הצוות הביאו לכך שאנו יכולול נדבר אתכם היום. המסר שלי הוא קודם כל לכל אמא או בת, עם מחלות עור בקרקפת או בראש, או אפילו עם פצע מגורה שנראה לא מזיק, לעדכן בכך את הספר, ותמיד תמיד לבדוק שהחומרים מאושרים על ידי משרד הבריאות".


להצטרפות לקבוצת הווצאפ MedNews – חדשות אורתופדיה ורפואה דחופה >> לחצו כאן



להצטרפות לקבוצת הווצאפ MedNews – חדשות רפואה >> לחצו כאן