אל תמשכו זמן בבית בעת הזו

פרופ׳ קובי אסף מנהל המלר
פרופ׳ קובי אסף מנהל המלר"ד צילום: הדסה עין כרם

מנהל המיון בבית החולים הדסה עין כרם, פרופ' קובי אסף: "המחלה מאופיינת בהתדרדרות מהירה. בהמון מקרים שפגשנו, גילינו שהמטופלים חיכו בבית עד שהגיעו למצב קשה. הגל השלישי פוגע מאוד בירושלים. אנו פוגשים מדיי יום במיון עשרות מטופלים עם חשד לקורונה, כאשר בין 30 ל-50 אחוז מהם מתגלים כחיוביים. מדובר במספר של 10 עד 18 חולים חדשים ביום, רק כאן במיון הדסה. אני קורא לציבור שסובל מתסמיני קורונה או מאובחן בקורונה, ונמצא בביתו – כל התדרדרות ומצוקה מחייבת פינוי לבית החולים. אל תתמהמהו ואל תשתהו בבית"

במחלקות הקורונה של בית החולים הדסה עין כרם בירושלים, מאושפזים נכון ליום ראשון, 10 בינואר 2021, 136 חולי קורונה, מתוכם 72 במצב קשה וקריטי. 22 מהם מונשמים. המרכז הרפואי הדסה מטפל במספר חולי הקורונה הגבוה בארץ, כאשר בשיאה של המגיפה טופלו בו 150 חולי קורונה בו זמנית.

למרות זאת, בהדסה מדגישים כי כל המכונים, המרפאות ושירותי הבריאות בבתי החולים של הדסה פועלים כמתוכנן גם בימי הסגר. ניתוחים וביקורי מרפאות יתבצעו כמתוכנן. מנהל חדר המיון (מלר״ד) בהדסה עין כרם, פרופ׳ קובי אסף, מתריע: ״אני מדגיש בפני הציבור כי אין להימנע מהגעה אל המרכזים לרפואה דחופה בעת הצורך, עם כל החמרה במצב רפואי או פגיעה המצריכה טיפול. אין למשוך זמן בבית בעת שכזו. עם החמרה של מחלה כלשהי, לרבות החמרה אצל חולי קורונה, ההתדרדרות עשויה להיות מהירה ומסכנת חיים. וכמובן המשיכו לשמור על עצמיכם באמצעות עטיית מסכה והקפדה על ריחוק חברתי".

דברים אלה, מפיו של מנהל המיון של הדסה עין כרם, לא נאמרים כך סתם: לאחרונה, חולת קורונה בת 40 שפונתה לבית החולים הדסה עין כרם מביתה מאוחר מדי, עם התדרדרות במצבה, נפטרה עם הגעתה אל חדר המיון. מבירור שערך הצוות הרפואי בהדסה עין כרם, עולה כי האישה, אם לארבעה, המתגוררת עם בני משפחתה בירושלים, סבלה מתסמיני קורונה בימים האחרונים, כשמסביבה מספר חולים מאומתים. עם הבאתה למיון הדסה על ידי מד״א, קרסו מערכות גופה והיא איבדה דופק. אובחנו פגיעות רב מערכתיות ולבביות. צוות חדר המיון ביצע בה החייאה ממושכת, אך הפגיעות היו קשות, והוא נאלץ לקבוע את מותה.

פרופ' קובי אסף, מנהל המרכז לרפואה דחופה בהדסה עין כרם, מסביר: "היינו עדים למקרה קשה ומצער של התדרדרות מהירה ביותר במצבה של חולת קורונה עם מחלת רקע, שמייד עם הגעתה לבית החולים קרסה ונפטרה. אני מדגיש, כי בשלהי הגל השלישי הפוגע מאוד בירושלים, אנו פוגשים מדיי יום במיון עשרות מטופלים עם חשד לקורונה, כאשר בין 30 ל-50 אחוז מהם מתגלים כחיוביים. מדובר במספר של 10 עד 18 חולים חדשים ביום, רק כאן במיון הדסה. אני קורא לציבור שסובל מתסמיני קורונה או מאובחן בקורונה, ונמצא בביתו – כל התדרדרות ומצוקה מחייבת פינוי לבית החולים. אל תתמהמהו ואל תשתהו בבית".

הקליקו כאן וצפו בדבריו של פרופ' קובי אסף.

"המחלה מאופיינת בהתדרדרות מהירה", מסכם פרופ' אסף. "בהמון מקרים שפגשנו, גילינו שהמטופלים חיכו בבית עד שהגיעו למצב קשה ואף קשה מאוד. חבל, כי המצב יוכל להיות שונה לחלוטין ואפשר להציל חיים, באם נעצור את ההתדרדרות בבית החולים״.


להצטרפות לקבוצת הווצאפ MedNews – חדשות אורתופדיה ורפואה דחופה >> לחצו כאן



להצטרפות לקבוצת הווצאפ MedNews – חדשות רפואה >> לחצו כאן