חיזוק מערכת החיסון בדרך הטבע

777777777777777
777777777777777
ד"ר שולמית לוריא צילום: דפנה גילאור

ד"ר שולמית לוריא, מומחית ברפואת משפחה ורפואה אינטגרטיבית הומאופטית ופונקציונלית, מסבירה איך לחזק את המערכת החיסונית באופן טבעי

בימים אלו של חוסר מודעות, בלבול ופחד, רבים חוששים מהחלשות המערכת החיסונית הטבעית של הגוף. ד"ר שולמית לוריא, מומחית ברפואת משפחה ורפואה אינטגרטיבית הומאופטית ופונקציונלית, מסבירה כיצד אפשר לחזק את המערכת החיסונית באופן טבעי.

ד"ר לוריא: "מגפת הקורונה מעלה בפני כל אחד ואחת מאתנו חששות רבים, לאור העובדה כי עדיין אין טיפול יעיל מוכח לטיפול בווירוס. אנחנו מקפידים לשמור כמה שאפשר על מנת למנוע חשיפה אליו. לצערנו, לא תמיד אנו יודעים מהיכן תבוא החשיפה, ומה איכות מערכת ההגנה של גופנו. לכן חשוב ומומלץ לחזק את המערכת החיסונית שלנו, על מנת לעזור לגוף לא להידבק. אם כבר נדבקנו – שיהיו לנו את הכלים להתמודד עם הווירוס באופן מיטבי".

לדברי ד"ר לוריא, למערכת החיסון שני מערכים בסיסיים וחשובים. מערך מניעתי, המהווה הגנה מפני חדירה של גורמים מסוכנים, ומערך התקפי, זה שאחראי על התגובה של הגוף במצבים בהם כבר חדר גורם זר וצריך להשמידו. המערך המאוד מתוחכם הזה משאיר אותנו בחיים. בלעדיו, לא האנטיביוטיקה החדשנית ביותר, ולא תרופות אחרות, היו מצילים אותנו.

ההמלצות של ד"ר שולמית לוריא – מומחית ברפואת משפחה ורפואה אינטגרטיבית הומאופטית ופונקציונלית:

הקפדה על התזונה אותה אנו בוחרים יכולה להחליש או לחזק. אכילה של סוכרים, לדוגמה, מחלישה את מערכת החיסון. תזונה שמכילה הרבה פחמימות ריקות כמו קמח לבן וסוכר, או חומרים כימיים למיניהם כמו צבעי מאכל, חומרי שימור, וחומרים שונים בהם משתמשים בתעשיית המזון וכן אלכוהול – כל אלו מחלישים את יכולתה של מערכת החיסון לבלום מחלות ולהילחם בגורמים זרים. במקביל, תזונה שמכילה הרבה ירקות, בפרט ירקות ירוקים, וכן אגוזים, זרעים, נבטים ועוד – תחזק את המערכת החיסונית שלנו.

צריכת ויטמין סי חשובה מאוד. ויטמין סי נמצא בפירות וירקות ובעיקר בדובדבנים, תותים, גויאבה, קיווי, לימון, אפרסמון, תפוזים, פלפל צהוב ואדום, וכל הירוקים, כמו פטרוזיליה עלי חרדל, ברוקולי, כרוב ניצנים ועוד. ויטמין סי, תומך בתפקיד המגן של השכבה החיצונית של העור, ושל ריריות פה, אף, גרון, ובנוסף מצטבר בתוך התאים השונים של מערכת החיסון ומזרז את הפעילות האנטי בקטריאלית שלהם. הוא אפילו מגביר את הפעילות של תאי ההרג הטבעיים. כמו כן, גם כשיש כבר פגיעה או מחלה במקום מסוים, הוא מגביר את יכולת ריפוי הרקמה באותו אזור כך שתחזור במהרה לתפקוד יעיל.

ויטמין די, הוא בעל יתרונות רבים. הדרך היעילה והעיקרית לקבלו לגוף היא באמצעות חשיפה לשמש. הוא חיוני מאוד לחוזקן של העצמות ומערך הסידן בגוף, חוסר של ויטמין די בגוף עלול להוביל לריבוי שברים ובילדים לרככת עצמות. הוא חיוני ביותר לתפקוד מערכת החיסון וישנם מחקרים המלמדים על יכולתו להגן על מערכת הנשימה, להגן על הגוף מפני זיהומים ואף מפני סרטן. ניתן לצרוך אותו גם בתזונה של ביצים, שמן דגים, איברים פנימיים ועצמות.

אבץ, שנמצא בזרעים ואגוזים, ובקטניות, בשר, ביצים ודגנים מלאים, מסייע לתפקוד מערכת החיסון. מחסור באבץ גרם לפגיעה בתפקוד תאי ההרג הטבעיים ובעוד פעילויות של מערכת החיסון.

ישנם צמחים בטבע שתומכים בתפקודים השונים של מערכת החיסון. ביניהם אכיניצאה, אוניה דה גאטו, פרופוליס, כורכום, שמן אורגנו, וטימין.

ד"ר לוריא ממליצה על שינה של 7-8 שעות ביממה לפחות, היות והשינה מאפשרת לגוף לעבד את הרעלים, ולהיפטר מהם ובכך להקטין את העומס על מערכת החיסון.

פעילות ספורטיבית נמצאה מחזקת פעילויות מטאבוליות שונות בגוף, מקדמת תאי זיכרון של מערכת החיסון, משפרת את חסינות העור ומגייסת תאי חיסון.

מומלץ להימנע מסטרס. לחץ מחליש את מערכת החיסון ולכן יש לנקוט פעולות שונות להורדת הסטרס.

ולסיום, יש להרבות בשתיית מים, דבר העוזר בפינוי הפסולת ושינוע החומרים בדם ובמערכות הניקוי.

כתבה זו אינה מהווה תחליף, בשום אופן, להיוועצות ברופא מומחה בכל עניין רפואי ובריאותי המצריך זאת.