מנהלת האגף האונקולוגי

פרופ' אירית בן אהרון צילום: רמב
פרופ' אירית בן אהרון צילום: רמב"ם

פרופ' אירית בן אהרון, אונקולוגית בכירה ומומחית לטיפול בממאירויות במערכת העיכול, מונתה למנהלת האגף האונקולוגי בבית החולים רמב"ם

פרופ' אירית בן אהרון מונתה למנהלת האגף האונקולוגי ע"ש יוסף פישמן בבית החולים רמב"ם בחיפה. תחום התמחותה של פרופ' בן אהרון הוא טיפול בממאירויות במערכת העיכול. משימתה הראשונה בתפקיד, תהיה למצב את התחום האונקולוגי ברמב"ם, כתחום פעילות ייעודי.

להנהלת האגף האונקולוגי יהיו כפופות מחלקות האשפוז, טיפול יום, מרפאות, מלר"ד אונקולוגי, מכון הקרינה, מחקר אונקולוגי והצוות הרב-מקצועי. במינוי זה, מצטרפת פרופ' אירית בן אהרון לשכבה הניהולית של מנהלי האגפים בבית החולים, ולשדרת הניהול הבכירה של הקריה הרפואית רמב"ם.

פרופ' בן אהרון היא בוגרת מצטיינת של הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב במסלול MD-PHD. כמו כן עבדה במכון המחקר הלאומי של ארה"ב – NIH (National Institute of Health) ולמדה לימודי PHD בתחום של ביולוגיה התפתחותית ופוריות. את התמחותה ביצעה במרכז דוידוף לטיפול ולמחקר מחלות הסרטן, בבית חולים בילינסון בפתח תקוה, שם עבדה כמנהלת המרפאה לאונקולוגיה של מערכת העיכול וכרופאה אונקולוגית בכירה.

תחומי המומחיות העיקריים של פרופ' בן אהרון הם אונקולוגיה של מערכת העיכול, התחום האונקופרטיליטי (שימור פוריות בחולי סרטן), וטיפול בסרטן המעי הגס, סרטן המעי הדק, סרטן ריאות וסרטן השד. היא השתלמה בבתי חולים מהמובילים בתחומים אלה בעולם: השתלמות עמיתים במרכז הסרטן על שם דנה פארבר בבסטון, ארה"ב, והשתלמות עמיתים בממאירויות מערכת העיכול בבית החולים Memorial Sloan Kettering Cancer Center בניו יורק.

פרופ' בן אהרון חברה במספר איגודים מקצועיים ישראלים ובינלאומיים. מחקרה עוסק בחקר תופעות הלוואי של טיפולים כימותרפיים וביולוגיים לכלי דם ולפוריות, מסלולים אימוניים בממאירויות מערכת העיכול, וכן בביולוגיה של סרטני מערכת עיכול בצעירים. היא פרסמה עשרות מאמרים ופרסומים בנושא וזכתה למענקי מחקר תחרותיים רבים.