סכנת גל רביעי

פרופ' אורן צמחוני צילום: קפלן
פרופ' אורן צמחוני צילום: קפלן

פרופ׳ אורן צמחוני, מנהל היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים קפלן, צופה שתהיה עלייה תלולה בהידבקויות מן המוטציה הבריטית של נגיף הקורונה

"אם לא נגיע במהירות למעל 90% חיסון באוכלוסייה בסיכון, נגיע לגל רביעי. המוטציה הבריטית תהפוך להיות הווריאנט הדומיננטי באוכלוסייה בישראל". כך צופה פרופ׳ אורן צמחוני, מנהל היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי קפלן ברחובות, מקבוצת קופת חולים כללית. פרופ' צמחוני מסביר: "חייבים להיות יותר פרו-אקטיביים במאמץ החיסון. למוטציה הבריטית יש השפעה על מקדם ה-R ועל קצב ההידבקות. כבר כיום, מסתמן שכ-40% מחולי הקורונה הם עם המוטציה הבריטית, והנתונים רק יעלו".

פרופ׳ צמחוני מתייחס גם לעובדה שיותר נשים בהריון מגיעות למצב קשה בשל הקורונה: "בגלל העלייה המשמעותית בגל הזה בכמות החולים, אנחנו רואים יותר נשים צעירות בהריון, שנדבקות במחלה. כבר נצפה, שנשים בשליש השלישי להריונן, הן בסיכון למחלה קשה ולצורך בהנשמה כתוצאה מהידבקות בנגיף זה, כפי שתואר גם לגבי נגיפים אחרים".

מה עמדתך לגבי נשים בהריון שמתלבטות אם להתחסן?

פרופ' צמחוני: "בכל הנוגע לנשים בהריון, אני סבור שיש לעבור מאפשר לחסן, לצריך לחסן. מצד אחד, אין מרכיב בחיסון שאנו צופים שישפיע לשלילה על האם, או על העובר, ומצד שני, אנחנו כן יודעים מה הן ההשלכות המשמעותיות של המחלה על נשים בהריון".


להצטרפות לקבוצת הווצאפ MedNews – חדשות רפואה >> לחצו כאן