פיתוח בכרמל: מנדף אישי בטוח

סגול-יוחאי-ועדן
סגול-יוחאי-ועדן
ד"ר אורי סגול, ד"ר אריק עדן ופרופ' יוחאי אדיר צילום: כרמל

שיתוף פעולה בין רופאים בכירים בבית החולים בחיפה, לבין חברת רובוטיקה ישראלית, הניב מערכת חדשה המאפשרת לצוות הרפואי להעניק תמיכה נשימתית לא פולשנית לשני חולים במקביל, ללא סכנת הידבקות

שיתוף פעולה בין חברות טכנולוגיה ישראליות, לבין רופאים מהמרכז הרפואי כרמל בחיפה, הביא לפיתוח מערכת מנדף אישי לחולי קורונה, המאפשרת שימוש בטוח ומוגן לצוות הרפואי, במכונות הנשמה. הסטארט-אפ יגן גם על הצוות הרפואי מפני הידבקות. בצוות המומחים של כרמל שותפים ד"ר אורי סגול מנהל מחלקת קורונה 1, שבשגרה מנהל את המכון לגסטרואנטרולוגיה, ובעל ניסיון רב בפיתוח סטרט-אפים בתחום הרפואה, וד"ר אריק עדן מנהל מחלקת קורונה 2, שהוא בשגרה מנהל היחידה לטיפול נמרץ נשימתי, וכן פרופ' יוחאי אדיר מנהל מכון הריאות בכרמל ויו״ר האיגוד הישראלי למחלות ריאה.

החברה הישראלית 'תמר ניב' פיתחה את מערכת המיגון. הפיתוח, שמיושם כבר בבית החולים כרמל, מאפשר טיפול בטוח, נוח, יעיל ואפקטיבי במספר מטופלים במקביל. ד"ר סגול וד"ר עדן, מציינים כי השימוש במערכת החדשה, "נעשה בהתאם להנחיות משרד הבריאות, לפיהן הטיפול בחולי קורונה עם אי ספיקה נשימתית יבוצע בסביבה מוגנת". לדברי המפתחים, יתרונה הגדול של המערכת החדשה הוא ביכולת שלה לבודד בין החולה לבין הצוות המטפל, ולהעניק לחולה תמיכה נשימתית לא פולשנית (תמיכה פולשנית כרוכה בשיעור סיבוכים גבוה).

המערכת החדשה צילום: כרמל

הפיתוח המהיר של המערכת התאפשר בזכותם של המהנדסים, המומחים למכשור רפואי והצוות הרפואי שבימים רגילים הינם עובדי חברת תמר רובוטיקה, המפתחת מערכת רובוטית חדשנית לניתוחי מוח. משקיעי החברה, ביניהם חברת מבטח שמיר בשליטת מאיר שמיר, אישרו את הירתמות כוח האדם הייעודי של החברה למטרה הראויה של מיגון הצוותים הרפואיים מפני מגפת הקורונה. החברה הוקמה על ידי פרופסור משה שהם, ד"ר הדס זיסו, שהיא מנהלת הפיתוח של החברה, ונעם חסידוב, מנכ"ל החברה.

פרופ' יוחאי אדיר, מנהל מכון הריאות בכרמל ומומחה בינלאומי בתחום מחלות דרכי הריאה: "המנדף האישי הינו שילוב של מערכת סינון אוויר, היונקת את האוויר סביב החולה בסדרי גודל שהיו קיימים עד היום רק בחדרים נקיים של תעשיית ההייטק, וסוכך חופה, המפריד בין החולה לבין הצוות המטפל. היישום בבית חולים מאפשר כיום שימוש בעת ובעונה אחת באותה מערכת סינון עבור שני חולים במקביל, אשר לכל אחד מהם סוכך משלו, ונבחנת אפשרות להרחבה לחולים נוספים".


להצטרפות לקבוצת הווצאפ MedNews – חדשות אורתופדיה ורפואה דחופה >> לחצו כאן



להצטרפות לקבוצת הווצאפ MedNews – חדשות אפידימיולוגיה ורפואת משפחה >> לחצו כאן



להצטרפות לקבוצת הווצאפ MedNews – חדשות רפואה >> לחצו כאן