משחק צ'מפיונסליג הפך לפצצה ביולוגית של קורונה

3S6A4643
3S6A4643
צילום: אתר אטאלנטה

רופאים בכירים באיטליה מצביעים על המשחק אטאלנטה וולנסיה, שנערך במילאנו ב-19 בפברואר, כמוקד ההדבקה הקטלני בעולם. 40 אלף אוהדי אטאלנטה, שהתחבקו והתנשקו ארבע פעמים בניצחון 4:1, הפכו את עירם הקטנה ברגמו לאזור מוכה אסון

עיתונאי העולם וסוכנות הידיעות AP מדווחים כי רופאים באיטליה מצביעים על משחק ליגת האלופות בין אטאלנטה לבין וולנסיה, כאחת הסיבות העיקריות לכך שדווקא העיר הקטנה ברגמו, ליד מילאנו, הפכה למוקד אדיר של התפרצות מגיפת הקורונה, עד עתה המוקד הגדול והנורא בעולם כולו. רופאים מברגמו מכנים את המשחק, שנערך ב-19 בפברואר 2020 באצטדיון סן סירו במילאנו, בכינוי "פצצה ביולוגית". ביציעי סאן סירו הצטופפו 40 אלף אוהדי מועדון הכדורגל מהעיר ברגמו – אטאלנטה.

"היינו באמצע פברואר, כך שלא היו לנו את הנסיבות של מה שקורה כיום", מסביר ראש עיריית ברגמו, ג'ורג'יו גורי. "סביר מאוד שמאות רבות מתוך ארבעים אלף האוהדים שלנו ביציע סן סירו, העבירו זה לזה את הנגיף. למרבה הצער, לא יכולנו לדעת. איש לא ידע אז שהנגיף כבר כאן".

אתר ניו יורק פוסט

המשחק בין אטאלנטה (מסדרה A, ליגת הכדורגל האיטלקית) לבין וולנסיה (מלה ליגה, ליגת הכדורגל הספרדית) נערך ב -19 בפברואר, יומיים לפני אישור המקרה הראשון של חולה נגיף הקורונה (COVID-19) באיטליה. זה היה המפגש הראשון בין שתי הקבוצות, בסיבוב שמינית גמר הצ'מפיונסליג, ולאחריו היה אמור להיערך משחק גומלין בוולנסיה. מאחר והאצטדיון הביתי של אטאלנטה בברגמו קטן מדי (כעשרים אלף צופים), הוא לא אושר על ידי התאחדות הכדורגל האירופית (אופ"א), והמשחק הועבר לאצטדיון סאן סירו המפורסם במילאנו. המשחק הסתיים בתוצאה 4:1 לטובת אטאלנטה וצפו בו 46 אלף צופים.

קפטן אטאלנטה אלחנדרו גומז סיפר ליומון הארגנטיני אולה: "ברגמו זו עיר של 120 אלף איש, וביום ההוא שליש מתוכם נסעו לסן סירו, כי זה היה משחק היסטורי לאטאלנטה. לאשתי לקח שלוש שעות להגיע למילאנו, כאשר בדרך כלל הנסיעה אורכת רק ארבעים דקות". לפני המשחק, אוהדי אטאלנטה וגם אוהדי הקבוצה האורחת ולנסיה, ששלושת אלפים מהם הגיעו מספרד, שוטטו בחופשיות במילאנו, התכנסו בכמה מכיכרות העיר, כולל הכיכר דל דואמו, שתו ושרו שירי צוות.

דר' אביאנו די מרקו, המומחה הראשי למחלות זיהומיות בבית החולים בברגמו, התראיין על כך לעיתון האיטלקי קוריירה דה לה סרה: "ב-19 בפברואר ארבעים אלף ברגאמצ'י (כינוי לאוהדי אטאלנטה מהעיר ברגמו) נסעו לאצטדיון סן סירו במילאנו, למשחק הצ'מפיונסליג אטאלנטה-ולנסיה, באוטובוסים, במכוניות, ברכבות. למרבה הצער, זו הייתה פצצה ביולוגית".

דר' לוקה לוריני, ראש היחידה לטיפול נמרץ בבית החולים על שם האפיפיור יוחנן ה-23 בברגמו, מסכים: "אני בטוח שארבעים אלף איש, שהתחבקו והתנשקו ארבע פעמים, כי התוצאה הסופית הייתה 4:1 לאטאלנטה, בזמן שהם יושבים ועומדים סנטימטרים ספורים זה מזה – היה בהחלט מאיץ ענק להדבקה".

דר' לוריני באתר אי.אס.פי.אן

פחות משבוע לאחר המשחק אטלנטה-ולנסיה, דווח על המקרים הראשונים במחוז ברגמו. חודש ימים לאחר מכן, נכון ליום שלישי האחרון, 24 במרץ 2020, כמעט שבעת אלפים איש במחוז ברגמו נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה ויותר מאלף בני אדם במחוז נפטרו מהנגיף – מה שהפך את ברגמו לפרובינציה הקטלנית ביותר בכל איטליה בגין המגיפה. בימים אלה, בית הקברות של ברגמו הומה כל כך בקבורה ובלוויות ממוגנות של נפטרי קורונה, עד כי משאיות צבאיות החלו להעביר גופות לאזור סמוך לשריפה.

איטליה נותרה המדינה האירופית עם מרבית המקרים, נכון להיום כשבעים אלף נדבקים, וכשבעת אלפים מקרי מוות – הכי הרבה ברחבי העולם ויותר מפי שניים מאשר סין."כרגע אנחנו במלחמה", מסכם ראש היחידה לטיפול נמרץ בברגמו, דר' לוריני, "אז אין לנו זמן לעשות סטטיסטיקות כמה מתוך ארבעים אלף האוהדים שהיו בסאן סירו ב-19 בפברואר, חלו בקורונה. כשיגיעו זמנים של שקט ושלווה, אני יכול להבטיח לכם שנבדוק כמה מתוך ארבעים אלף האנשים, שהגיעו למשחק, נדבקו. לצערי כרגע יש לנו סדרי עדיפויות אחרים".


להצטרפות לקבוצת הווצאפ MedNews – חדשות רפואה >> לחצו כאן