25 מקרים בספרות המקצועית בכול העולם

דוקטור-מעיין-גרובר-ביח-נהריה
דוקטור-מעיין-גרובר-ביח-נהריה
ד"ר מעיין גרובר צילום: אלי כהן

בבית החולים בנהריה הצילו חיי תינוק שנולד עם תסמונת נדירה: ציסטות במערכת הובלת הדמעות חסמו את מעברי האף שלו

ניתוח בהול שבוצע השבוע, הציל תינוק בין חמישה ימים, שסבל מפגם נדיר. במסגרת שיתוף פעולה בין מחלקת אף אוזן גרון ילדים, מחלקת עיניים והפגייה שבמרכז הרפואי לגליל בנהריה, הוסרו ציסטות שגרמו לחסימה בשני מעברי האף ולעיוות בפניו.

התינוק נולד במרכז הרפואי בלידה תקינה והגיע כמקובל לתינוקייה. תוך פרק זמן קצר הבחינו מנהלת הפגיה, ד"ר ורד פליישר-שפר, ורופאי הילדים, כי לתינוק מבנה פנים ועיניים שונה מן הרגיל, ככל הנראה כתוצאה מעיוות או פגם כלשהו. יממה לאחר שנולד, נקלע התינוק למצוקה נשימתית קשה בתינוקייה, כתוצאה מחסימה בדרכי הנשימה, ובעקבות זאת אף עבר החייאה.

בבירור התגלה, כי התינוק סובל מפגם נדיר, וכי עד כה נרשמו בספרות המקצועית רק 25 מקרים מסוג זה בעולם כולו. מהבדיקה התגלה, כי התינוק סבל מציסטות, שנגרמו עקב בעיה במערכת הובלת הדמעות, ואשר הביאו לחסימת שני מעברי האף שלו, כמו גם לעיוות בפניו ולגשר אף רחב באופן חריג.

בעקבות דיון משותף בין רופאי ילדים, רופאי עיניים וצוות הפגייה, עבר התינוק את הניתוח הדחוף, שבוצע בהובלת מנהל שירות אף אוזן גרון ילדים, ד"ר מעיין גרובר, בשיתוף עם מנהל יחידת רינולוגיה וניתוחי בסיס גולגולת, ד"ר טל מרשק, ורופאי העיניים ד"ר יניר כסיף וד"ר רלי עובדיה, בו ניקזו הרופאים את הציסטות משני מעברי האף של התינוק, באמצעות ציוד אנדוסקופי, ומבלי שייווצרו חתכים בפניו.

בסיום הניתוח, שהוכתר בהצלחה, ניתן היה לראות שיפור ניכר במראה הפנים של התינוק, כאשר גם דרכי הנשימה נפתחו במלואן. לאחר הניתוח הועבר התינוק לאשפוז בפגייה, וכעבור יומיים שוחרר לביתו.

מנהל שירות אף אוזן גרון ילדים, ד"ר מעיין גרובר: "מדובר במקרה נדיר במיוחד, בו הציסטות גרמו לחסימת שני מעברי האף של התינוק, ואף הובילו להחייאה, זאת מכיוון שיילודים מתבססים רק על נשימה אפית. הניתוח מהווה דוגמה מוצלחת לשיתוף פעולה מהיר וחשוב בין מחלקת אא"ג ילדים, מחלקת עיניים והפגיה".


להצטרפות לקבוצת הווצאפ MedNews – רפואת נשים ויולדות >> לחצו כאן



להצטרפות לקבוצת הווצאפ MedNews – חדשות רפואה >> לחצו כאן