מונה מנהל לתוכנית הלאומית לבתי אבות

המגן-של-בתי-האבות-פרופסור-מימון-צילום-רחל-דוד-סורוקה
המגן-של-בתי-האבות-פרופסור-מימון-צילום-רחל-דוד-סורוקה
פרופ' נמרוד מימון צילום: רחל דוד, סורוקה

מנהל מחלקה פנימית בבית החולים סורוקה, פרופ' נמרוד מימון, יהיה אחראי מטעם משרד הבריאות על יישום תכנית "מגן אבות ואימהות", שהגה פרופ' רוני גמזו, למניעת תחלואה בבתי האבות ברחבי הארץ

כשליש מהנפטרים בנגיף הקורונה בישראל היו דיירי בתי האבות. בשל המחדל הכבד, הוחלט במשרד הבריאות למנות את מנכ"ל בית החולים איכילוב, פרופ' רוני גמזו, לבנות תכנית פעולה כדי למנוע אסונות נוספים בעתיד. פרופ' גמזו השלים את משימתו, ומשרד הבריאות החליט למנות את פרופ׳ נמרוד מימון, מנהל מחלקה פנימית ב׳ במרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע, להוביל את יישום התכנית שנקראת ״מגן אבות ואימהות״.

מינויו של פרופ׳ מימון ניתן על ידי ראש הממשלה, ח"כ בנימין נתניהו, שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן ומנכ״ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. הוא גם קיבל גם את ברכת הדרך ממנכ״ל קופת חולים הכללית, פרופ׳ אהוד דודסון, ומנהל סורוקה, ד״ר שלומי קודש. פרופ׳ מימון, תושב להבים בן 52, נשוי ואב לארבעה. הוא בוגר בית הספר לרפואה באוניברסיטת בן גוריון ומכהן בשמונה השנים האחרונות כמנהל מחלקה פנימית ב׳ בסורוקה. לפני כן שימש כסגן מנהל בית החולים. בתקופה האחרונה שימשה מחלקתו כמחלקת קורונה ב׳, מחלקה נשימתית בה אושפזו מטופלים עם תסמיני קורונה.

פרופ׳ מימון, התמחה ברפואה פנימית בסורוקה ועבר התמחות־על ברפואת ריאות באוניברסיטת טורונטו בקנדה. הוא בעל תואר מוסמך בניהול מערכות בריאות. הוא מלמד וחוקר בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן גוריון. בחודש האחרון, עם התפרצות משבר בתי האבות, הוביל פרופ' מימון יחד עם ראש עירית באר שבע, רוביק דנילוביץ', ועם דיקאן הפקולטה למדעי הבריאות בבן גוריון, פרופ' עמוס כץ, הקמת חמ״ל לתכלול הטיפול בבתי האבות באזור הדרום.

פרופ׳ מימון: "האתגר שעומד לנגד עיננו הוא לשמור על ההורים של כולנו. במקביל למתן הגנה רפואית על בתי האבות, אני רואה חשיבות רבה בקידום רווחתם ובריאותם הנפשית של דיירי בתי האבות. בנוסף, אני רואה במשבר שנקלענו אליו כהזדמנות לשפר את חיי הקשישים במדינת ישראל. קיבלתי על עצמי להוביל את המשימה הלאומית החשובה ואני מודה על האמון שנותנים בי. כחלק מהמשימה, נשתף קהילות וראשי רשויות לסיוע לאוכלוסייה המבוגרת שנמצאת באזוריהן. אני מאמין שבכוחות משותפים נצליח להגיע להישגים״.


להצטרפות לקבוצת הווצאפ MedNews – חדשות רפואה >> לחצו כאן