משטרת הדסה

השוטר יחיאל בושרי, מנקודת השיטור בעין כרם, עם אודיה תל-צור, אחות ראשית חדר מיון. צילום: הדסה
השוטר יחיאל בושרי, מנקודת השיטור בעין כרם, עם אודיה תל-צור, אחות ראשית חדר מיון. צילום: הדסה

נקודות שיטור חדשות, שהוצבו בהדסה עין כרם ובהדסה הר הצופים, יאבטחו את הצוותים הרפואיים מפני תופעת האלימות הגואה בבתי החולים

בעקבות תופעת האלימות כלפי צוותים רפואיים, בבתי החולים ברחבי הארץ, הוחלט להציב נקודות שיטור במרכזים הרפואיים. שתי נקודות שיטור ראשונות, של משטרת מחוז ירושלים, נחנכו לאחרונה בקמפוס בית החולים הדסה עין כרם ובקמפוס בית החולים הדסה הר הצופים.

מנכ״ל הדסה, פרופ׳ יורם וייס, עם מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג׳מן. צילום: הדסה

מנכ״ל הדסה, פרופ׳ יורם וייס, עם מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג׳מן. צילום: הדסה

תזכורת: בחודש מאי 2022 אישרה הממשלה הצבה של עמדות שיטור בבתי החולים, על מנת למגר את האלימות נגד הצוותים הרפואיים, ולהגביר את ההרתעה כנגד פורעים אלימים. נקודות השיטור שנחכנו בבתי החולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים, יאוישו במהלך השבוע על ידי שוטרי משטרת ישראל, וייתנו מענה מיידי באירועים חריגים, פליליים ואלימים מכל סוג שהוא, זאת בנוסף לטיפול המקצועי והמיומן שמעניקים צוותי הביטחון האזרחיים בבתי החולים.

מנכ״ל המרכז הרפואי הדסה, פרופסור יורם וייס: "לאחר דרך ארוכה המאבק שלנו נשא פרי. שוטרי משטרת ישראל יהיו לחלק משמעותי בהגנה על שלומם של הצוותים ושל המבקרים ויסייעו בהרתעה ובהשבת תחושת הבטחון, זאת ביחד עם צוותי מחלקת הבטחון שלנו, העושים עבודתם נאמנה לאורך שעות היום והלילה. הדגשתי בפני  הצוותים בהדסה כי הם ראויים לכל הגנה ולקרקע בטוחה שתאפשר להם לעסוק במלאכת הצלת החיים. הבטחתי להם כי הנהלת המרכז הרפואי לא תשקוט ולא תנוח עד אשר יוצבו העמדות ואני מברך היום על המשך שיתוף הפעולה המצויין עם משטרת ישראל, שבוודאי יביא לחיזוק תחושת הבטחון ולמניעת אלימות״.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג׳מן: "אנו רואים בחומרה רבה כל מעשה אלימות כלפי רופאים ואנשי צוות רפואי. מגיע לצוותים הרפואיים שעושים מלאכת קודש ופעילות מצילת חיים- הגנה מיטבית מפני אלימות מכל סוג שהיא, ואנחנו נפעל בכדי להגן עליהם. השוטרים שיוצבו כדרך קבע בבתי החולים יפעלו למתן שירות מיטבי, למניעת אלימות מכל סוג שהיא בשטח בית החולים, להגברת תחושת ביטחון של הצוותים הרפואיים והמבקרים בבתי החולים ולטיפול באירועים חריגים. בכך נגביר את ההרתעה, נקצר את זמן התגובה, ונקנה ביטחון לאלו שפועלים בכל שעות היממה להציל חיים״.


להצטרפות לקבוצת הווצאפ MedNews – חדשות רפואה >> לחצו כאן