מרפאות משולבות ראומטולוגיה

צוות מומחי המרפאות המשולבות לראומטולוגיה. צילום: סורוקה
צוות מומחי המרפאות המשולבות לראומטולוגיה. צילום: סורוקה

בבית החולים סורוקה נפתחו מרפאות משולבות לטיפול הוליסטי בראומטולוגיה, עם רופאים מומחים בתחומים הרלוונטיים, בכדי לתת מענה לחולים עם מחלות אוטואימוניות דלקתיות במספר רב של איברים בגוף

מחלות ראומטולוגיות הן מחלות אוטואימוניות דלקתיות עם מעורבות מספר רב של אברים בגוף. מלבד המפרקים ומערכת השלד, מחלות אלו עלולות לערב את העור, הכליות, הריאות, מערכת העיכול, העיניים, תאי הדם, הלב ומערכת העצבים. על מנת להתמודד עם מעורבות של מספר איברים הנפגעים אצל הסובלים ממחלות ראומטולוגיות, בבית החולים סורוקה בבאשר נפתח שירות ייחודי: מרפאה ראומטולוגית משולבת, שניתן במסגרת המרפאה הראומטולוגית בסורוקה.

השירות החדש הוא בניהולו של פרופ' מחמוד אבו שקרה ולצדו צוות רופאים מומחים: ד"ר ליאור זלר, מומחה בראומטולוגיה ומנהל מחלקה פנימית ג', ד"ר אלי רוזנברג, מומחה ברפואה פנימית, אימונולוגיה קלינית ואלרגיה , ד"ר יפתח שגיא, מומחה ברפואה פנימית ובראומטולוגיה,   ד"ר אדוארד לינג, מנהל מרפאה ראומטולוגית ילדים ורופא בכיר במחלקת ילדים ב' יחד עם ארלט בוחבוט וחנה לוי אחיות המרפאה. השירות מאפשר למטופל לעבור הערכה משולבת במרפאה על ידי ראומטולוג  ורופא מומחה נוסף, בהתאם לביטויים הקליניים של המטופל.

השירות היחודי של המרפאה מתבצע בתחומים רבים, ביניהם:

  • מרפאה משותפת ראומטולוגיה-גסטרו: לטיפול במחלות מעי דלקתיות, בשיתוף עם ד"ר דורון שוורץ וד"ר אריק סגל , מהמכון לגסטרואנטרולוגיה בסורוקה.
  • מרפאה משותפת ראומטולוגיה-ריאות: לטיפול במחלות ריאה אינטרסציאליות (מחלות ריאה קשות, המתאפיינות בהתפתחות צלקות בריאות), בשיתוף ד"ר מיכאל קסירר, ממכון הריאות בסורוקה.
  • מרפאה משותפת ראומטולוגיה-עיניים: לטיפול במחלות קרנית ואובאיטיס ( דלקת תוך עינית) בשיתוף ד"ר מרינה שנק וד"ר בוריס קניאזר ממערך העיניים בסורוקה.
  • מרפאה משותפת ראומטולוגיה-עור: לטיפול בפסוראזיס בשיתוף ד"ר יוליה וולדמן-גרינשפון, מנהלת מחלקת העור בסורוקה.

כמו כן צוות המרפאה מקיים שיתוף פעולה הדוק עם צוות המכון לנפרולוגיה, היחידה להפרעות קרישה והחטיבה למיילדות וגיניקולוגיה. ד"ר יפתח שגיא, מומחה ברפואה פנימית ובראומטולוגיה בסורוקה: "המרפאה הראומטולוגית המשולבת עם מומחים שונים הוקמה מתוך צורך להעניק טיפול הוליסטי למטופלנו תחת קורת גג אחת, המעניקה שליטה וליווי של המטופלים על ביטויי המחלה השונים, לשפר את איכות חייהם, לטייב את הטיפול התרופתי הניתן ולמנוע נזק עתידי".   


להצטרפות לקבוצת הווצאפ MedNews – חדשות רפואה >> לחצו כאן