אקו-סיסטם סורוקה

משתתפי האירוע. צילום: סורוקה
משתתפי האירוע. צילום: סורוקה

משתתפי תכנית השתלמות עמיתים בחדשנות ויזמות רפואית, מטעם החברה הישראלית לטכנולוגיה עילית ברפואה, הגיעו מבתי חולים ברחבי הארץ לביקור במרכז הרפואי סורוקה

משתתפי תכנית השתלמות העמיתים בחדשנות ויזמות רפואית, מטעם החברה הישראלית לטכנולוגיה עילית ברפואה, הגיעו לבית החולים סורוקה בבאר שבע, להיחשף ולהתרשם מהחדשנות הרפואית בו. ד"ר שלומי קודש, מנהל סורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי: ״ההכשרה לתחום החדשנות והיזמות הרפואית והחשיפה לאקו-סיסטם בסורוקה, הם מרכיב חשוב ביצירת התרבות הארגונית שלנו".

כאמור, בשבוע שעבר התארחו בסורוקה, מרכז רפואי אוניברסיטאי מקבוצת כללית, משתתפי תכנית השתלמות העמיתים בחדשנות ויזמות רפואית מטעם החברה הישראלית לטכנולוגיה עילית ברפואה. המשתתפים הגיעו מבתי חולים שונים בארץ כדי להיחשף ולהתרשם מהחדשנות הרפואית בסורוקה וללמוד ממיטב רופאי בית החולים העוסקים בתחום. ד"ר עמית פרנקל, רופא בכיר במחלקה לטיפול נמרץ כללי ומנהל החדשנות בסורוקה, פתח את היום עם סקירה על מרכזיותו של סורוקה בהקמת רובע החדשנות הראשון בישראל שמוקם בעיר באר שבע ועל מרכז החדשנות שהוקם עם חברת אלתא-התעשייה האווירית.

ד"ר מיקי גידון, מנהל היחידה לנוירוכירורגית ילדים, הציג את השילוב של טכנולוגיות חדשניות בניתוח המורכב והנדיר להפרדת התאומות המחוברות בראשן. פרופ׳ דודי גרינברג, יו"ר החטיבה לרפואת ילדים ומנהל היחידה למחלות זיהומיות ילדים במרכז סבן לילדים בסורוקה, סיפר על הניסיון הרב שצבר בהקמת חברות הזנק.
את המפגש חתם פרופ' ויקטור נובק, מנהל המרכז למחקרים קליניים ומחלקה פנימית ח', ששיתף בעצות ובתובנות ליזמים המתחילים.

ד"ר עמית פרנקל, מנהל החדשנות בסורוקה: "אנחנו בתקופת תנופה אדירה בתחום החדשנות. יש לנו שיתופי פעולה עם גופים כגון אלתא-התעשייה האווירית, אוניברסיטת בן גוריון, והמכללות HIT ו-SCE . ביחד אנחנו מנביטים רעיונות ורצים איתם קדימה, כאשר מטרת העל היא לקדם את עולם הרפואה ולשפר את השירות הרפואי למטופלים".

ד"ר שלומי קודש, מנהל סורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי: ״להובלה רפואית יש משמעות רחבה, ובמאה ה-21 היא מתבטאת בשילובים של טכנולוגיה, מדע, מסדי נתונים אדירים, מחקר פעיל ורב-תחומי ועובדים מסורים, יחד עם שיתופי פעולה עם הגורמים בקהילה סביבנו, אוניברסיטה מחקר ומערכות ביטחוניות. כל אלה מהווים את פלטפורמת הקפיצה של כולנו לעתיד בריא יותר".


להצטרפות לקבוצת הווצאפ MedNews – חדשות רפואה >> לחצו כאן