ילדתי, אחותי

האחיות, התינוקות והמיילדת המשותפת. צילום: אפרת פרג'ון
האחיות, התינוקות והמיילדת המשותפת. צילום: אפרת פרג'ון

שתי אחיות יולדו, בבית החולים שערי צדק, על ידי אותה מיילדת בהפרש של חמש שעות

אירוע משמח בבית החולים שערי צדק בירושלים: אותה מיילדת יילדה שתי אחיות, זו לאחר זו, בהפרש של חמש שעות, אחיות בהפרש של 5 שעות.

ליבי קאליקשטיין, בת 29, הגיע לשערי צדק לפנות בוקר ללידת בנה החמישי. אחותה הצעירה, פערי רינגר, בת 22 מירושלים, היתה אמורה ללדת כעשרה ימים אחריה, אך לבסוף ילדה מוקדם יותר. בזמן שפערי היתה עם צירים בביתה ומתכוננת ללידה שלה, הגיע הבשורה המרגשת, ליבי ילדה. ואז, כחמש שעות אחרי שליבי הפכה אם לתינוק החדש, נולד לפערי תינוק קטן ומתוק.

רק לאחר שפערי ילדה, ערכה שלומית, המיילדת, היכרות עם פערי ושאלה אם היא רוצה ביות מלא. פערי ביקשה משלומית להיות בחדר עם אחותה, שילדה באותו יום, והאסימון נפל. שלומית הבינה בדיעבד שיילדה את שתי האחיות זו לאחר זו. שלומית, מיילדת בכירה מזה 28 שנה, אמא לחמישה ילדים בעצמה, יילדה גם את נכדיה, חלק מאחיותיה, גיסותיה ואחייניותיה בשערי צדק. היא מספרת שעל אף כל הלידות והסיפורים הרבים שלקחה בהם חלק, הפעם מדובר סיפור מרגש במיוחד.

המיילדת: "כמעט שלושים שנה אני מיילדת ולא התרגשתי ככה", אמרה. "רק לאחר שנגמרה הלידה של פערי, היא ביקשה ממני לשים אותה בחדר של אחותה, והבנתי שלפני חמש שעות לקחתי חלק בלידה של אחותה. אני מתרגשת להיות חלק מהסיפור המשפחתי השמח הזה, ומאחלת לשני התינוקות המתוקים ולמשפחתם חיים שמחים ובריאים".

ליבי מסכמת: "לא תכננו ללדת ביחד, לא ידענו כל אחת על המצב של השניה, ובסוף אנחנו מוצאות את עצמנו חולקות חדר עם שני תינוקות חדשים. הסיפורי לידה שלנו שונים מאוד, ועבור פערי זה בכלל חווייה מתקנת ללידה הראשונה שלה שהיתה מורכבת יותר, ועבורי סגירת מעגל כיוון ששלומית הייתה המיילדת בלידה של ביתי, ועכשיו מיילדת בלידת בני".

 


להצטרפות לקבוצת הווצאפ MedNews – רפואת נשים ויולדות >> לחצו כאן



להצטרפות לקבוצת הווצאפ MedNews – חדשות רפואה >> לחצו כאן