אוכלים נכון בלי לחץ

2222222222
2222222222

דיאטנית קלינית מבית החולים קפלן מייעצת לכם כיצד תעברו את התקופה הכלכלית הלחוצה בימים אלה בצורה נכונה מבחינה תזונתית

פולינה פורת צילום: קפלן

תקופת הקורונה מאופיינת בלחץ היכול להשפיע לרעה על הרגלי התזונה ולגרום להשמנה. פולינה פורת, דיאטנית קלינית במחלקה פנימית ג' בבית החולים קפלן שברחובות, מספקת טיפים לתזונה נכונה ואורח חיים בריא, דווקא בתקופת משבר הקורונה.

פורת: "כולנו מתמודדים עם לחצים במידה כזאת ואחרת ביום יום, אך התקופה האחרונה מאופיינת בעליית מדרגה: חרדה לבריאות שלנו, לחץ כלכלי, לחץ פיזי מכל שיעול שפתאום נשמע, לחץ מההסגר הביתי וכמובן לחץ ממה שעתיד לבוא. ללחץ יש השפעה מגוונת על התזונה שלנו. לחץ בטווח הקצר מוביל לצריכת מזון נמוכה יותר, אבל לחץ בטווח הארוך מתאפיין בצריכת מזון עתיר סוכר או שומן, כתוצאה מעודף הקורטיזול המאפיין מצבים של לחץ כרוני. בנוסף, קורטיזול תורם להשמנה בטנית, המהווה גורם סיכון בפני עצמו למחלות נוספות.

טיפים התנהגותיים

"אז קודם כל להוריד קצת לחץ. הישמעו להנחיות משרד הבריאות, וכך תפחיתו את החרדה מהדבקת המשפחה. בצעו פעילות גופנית סדירה על מנת להוריד את רמת המתח ולשפר את מצב הרוח. ניתן להיעזר בסרטונים של מאמני כושר בתחומים. שימרו על סדר יום. יצירת שגרה יומית עשויה לסייע בהפחתת הלחץ ובניית מסוגלות".

פורת צילום: קפלן

טיפים תזונתיים

"צרו לכם שגרת תזונה חדשה לתקופה הקרובה. זהו זמן לארוחות משפחתיות שלעיתים מתפספסות בשגרה. ניתן להכין מתכונים מורכבים יותר, להשרות קטניות ולשתף את כל בני הבית בהכנת המזון. נסו להימנע מנשנושים ושמרו על סדר יום של שלוש ארוחות מסודרות. מומלץ שיהיו פירות וירקות שטופים, חתוכים וזמינים על השולחן עבור כל בני הבית. הימנעו מהכנסת כמויות של אוכל עתיר בסוכר ושומן הביתה. היצמדו לתחושות הרעב ושובע שלכם, והבדילו בין אכילה עקב רעב, לבין אכילה משעמום".