יותר חולי קורונה קשים

ד
ד"ר דן שוורצפוקס צילום: סורוקה

ד"ר דן שוורצפוקס, מנהל המלר"ד בבית החולים סורוקה: "חולי הקורונה במיון מגיעים במצב קשה יותר מאשר בגלים הקודמים. חלקם סובל מאי ספיקה נשימתית בשכיחות גבוהה יותר, ולעיתים נזקקים להנשמה מלאכותית מיידית, מה שלא נצפה בגלים הקודמים"

שיא במספר המאושפזים ביחידה לטיפול נמרץ פנימי קורונה, ועלייה בכמות המאושפזים במחלקת הקורונה בבית החולים סורוקה, בבאר שבע, מקבוצת קופת חולים כללית. ד״ר דן שוורצפוקס, מנהל המיון הפנימי בסורוקה, וסגן מנהל בית החולים: ״מצבם של חולי הקורונה שמגיעים למיון קשה יותר מאשר בגלים הקודמים".

ביחידה לטיפול נמרץ פנימי קורונה ובמחלקה פנימית קורונה מאושפזים כמה עשרות חולים במצב קשה. במעבדה הנגיפית בבית החולים בוצעו בשבוע למעלה מ- 16,000 בדיקות מהן כשבעה אחוזים נמצאו חיוביות. ד"ר שלומי קודש, מנהל המרכז הרפואי סורוקה: "כמו בכל הארץ גם באזורנו נרשמת עלייה בתחלואה. המשמעות של עליה כזו היא דאגה רבה לא רק למטופלנו, אלא גם לצוותים שנמצאים כבר שנה בחזית הלחימה בנגיף ובהכשרת צוותים נוספים שיצטרכו לטפל בעיקר בחולים הקשים והמונשמים. אני קורא לציבור להקפיד על הנחיות הסגר, הריחוק הפיזי, עטיית מסיכות – רק באמצעים אלה נוכל לשפר את מגמת התחלואה המאיימת".

ד"ר דן שוורצפוקס מסכם: "חולי הקורונה שמגיעים למיון מגיעים במצב קשה יותר מאשר בגלים הקודמים. חלקם סובל מאי ספיקה נשימתית בשכיחות גבוהה יותר, ולעיתים נזקקים להנשמה מלאכותית מיידית, מה שלא נצפה בגלים הקודמים. קצב התחלואה גדל בצורה משמעותית ואופי המחלה קשה יותר. חשוב שהציבור לא ייכנס לשאננות בגלל החיסונים, וצריך להמשיך ולהקפיד על כל הכללים. נכון לעכשיו זה הכלי היחידי למיגור המגיפה בנוסף להתחסנות מהירה של הצוותים הרפואיים והאוכלוסייה".


להצטרפות לקבוצת הווצאפ MedNews – חדשות רפואה >> לחצו כאן