הדרכה היברידית על אפילפסיה

אביבה פלדמן-בהגי. צילום: רמב
אביבה פלדמן-בהגי. צילום: רמב"ם

בבית החולים רמב"ם יזמו מבצע הדרכה והסברה נרחב, למאות אנשי חינוך וצוותי הוראה, בנושא התמודדות עם תלמידים הלוקים באפילפסיה

עם פתיחת שנת הלימודים 2021-2022, עדיין בעידן הקורונה, מתבצעות הדרכות היברידיות רבות (הדרכות משולבות, הן באמצעים דיגיטליים מרחוק, והן במפגשים פרונטליים) של צוותי ההוראה. אביבה פלדמן-בהגי, מרכזת תחום ההסברה על אפילפסיה לילדים ולנוער בקריה הרפואית רמב"ם, מובילה את ההדרכה בשיטה זו בצפון הארץ.

בשנים אחרונות אביבה מניפה את דגל ההסברה וההדרכה בקרב עובדי ההוראה באזור הצפון ותלמידיהם, מגיל בית הספר היסודי ועד התיכון, במגוון נושאים הקשורים למחלת האפילפסיה בקרב ילדים ובני נוער. המטרה: לסייע לצוותים להתמודד עם ילד שעלול לעבור התקף אפילפטי במהלך שעות הלימודים, ולנפץ סטיגמות הקשורות במחלה זו, סטיגמות שעלולות להיות פוגעניות בפני עצמן.

מבצע ההסברה המדובר, נערך בחסות היחידה לנוירוכירורגיה ילדים בבית החולים "רות" לילדים שברמב"ם, בניהולו של פרופ' מוני בניפלא, וכבר הגיע לחשיפה לאלפי מורים, צוותי הוראה ותלמידים ברחבי אזור הצפון ובמרכז. מבצע ההסברה ההיברידי שהחל בביקור פרונטלי ביישובים כמו דלית אל-כרמל ונתניה יימשך גם לתוך חודשי הסתיו וכולל פעילות מקיפה הן בעברית והן בערבית.

פרופ' מוני בניפלא, מנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים: "היחידה מקיימת לכל אורך השנה פעילות הסברתית חוצת מגזרים, עדות וגילאים על מנת לעורר את המודעות לקשיים איתם מתמודדים האנשים הלוקים באפילפסיה. פתיחת שנת הלימודים מהווה בוסטר הסברתי נוסף בנושא החשוב הזה".

הנה כמה עובדות לא מוכרות על אפילפסיה: הלשון לא נבלעת בזמן התקף; ההתקפים הכי נפוצים הם התקפי הניתוק בהם אדם אינו מודע לסביבתו למשך כמה שניות; בישראל ישנם חברי כנסת, אנשי עסקים ואומנים החיים לצד האפילפסיה; והטיפול התרופתי מסייע למנוע את מרבית ההתקפים האפילפטיים בקרב המטופלים.


להצטרפות לקבוצת הווצאפ MedNews – חדשות נוירולוגיה ונוירוכירורגיה >> לחצו כאן



להצטרפות לקבוצת הווצאפ MedNews – חדשות רפואה >> לחצו כאן