קורס החייאה להורי פעוטות

האב חיים אוחנה לומד החייאה צילום: קפלן
האב חיים אוחנה לומד החייאה צילום: קפלן

מחלקת ילדים ויחידת טיפול נמרץ ילדים בבית החולים קפלן חברו כדי להעביר קורסי החייאה להורים לילדים קטנים או תינוקות

פעוטה בת שלוש מרמלה, אושפזה במחלקת ילדים של המרכז הרפואי קפלן ברחובות, לאחר שנחנקה מתפוח בגן הילדים. בעקבות זאת, הוריה עברו הדרכה בנושא החייאת ילדים, כשירות חדש בחטיבת הילדים של בית החולים קפלן.

האחות לירון לובטון צילום: קפלן

כאמור, תמר אוחנה, בת ה-3 מרמלה, הובהלה על ידי אימה למיון הילדים בקפלן אתמול, לאחר שנחנקה מתפוח בגן הילדים. היא נבדקה על ידי רופא ילדים, והושארה למעקב והמשך בדיקות על מנת לוודא שלא נותרו חתיכות נוספות בגרונה או במערכת הנשימה, וצפויה להיות משוחררת עוד היום.

חיים אוחנה, אביה שלה תמר, משחזר: "קיבלתי טלפון בזמן העבודה מהגננת של תמר, והיה ברור לי ששיחה באמצע היום היא לא שיחה חיובית. הגננת סיפרה שתמר נחנקה מתפוח, ושהיא ביצעה בה היימליך והצליחה להוציא את החתיכה הגדולה שהייתה תקועה בגרונה, אבל שתמר ממשיכה להשתעל. התקשרתי לאימה של תמר, שהייתה קרובה לגן, וביקשתי שתגיע לגן בדחיפות".

איילת אוחנה, אימה של תמר, מיהרה לגן הילדים, ופגשה את הילדה כשהיא אדומה ומשתעלת: "כשהגעתי תמר הייתה בהיסטריה, אדומה ובוכייה עם שיעול בלתי פוסק. הרגשתי חסרת אונים. התייעצתי עם אחות במוקד הטלפוני של קופת חולים כללית, שנתנה הנחיות ראשונות להכניס את הילדה לצום, ולהביאה בדחיפות למיון הילדים בבית החולים קפלן ברחובות".

הפעוטה תמר אוחנה צילום: קפלן

בעקבות המקרה, עברו ההורים הדרכה בנושא החייאת ילדים במחלקה. ליאה בלקר, אחות אחראית בילדים ב', המרכז הרפואי קפלן, מסבירה: "מעבר לכך שיש להקפיד על התאמת סוג המזון לגיל הילד, ולחתוך מזון קשה לחתיכות קטנות, חשוב שהורים ידעו גם מה לעשות ברגע שהילד נחנק. אמנם תמר נחנקה בגן הילדים, והגננת ידעה לבצע בה היימליך, אך לצערנו תרחיש כזה יכול לקרות בכל זמן ובכל מקום. גם הורים שעברו בעבר הדרכת החייאה רצוי כי יתרגלו על מנת לשפר את היכולת להתמודד עם המצב בזמן אמת ותוך כדי הלחץ".

"התחלנו בפרויקט חדש ללימוד הורים לבצע החייאה בילדים", מסכמת האחות ליאה בלקר. "מדובר בשיתוף פעולה בין מחלקת ילדים ב' ויחידת טיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי קפלן. מובילה את הפרויקט האחות לירון לובטון, ממחלקת ילדים ב', שהיא בוגרת קורס טיפול נמרץ ילדים. במסגרת הפרויקט, הוכשרו שש אחיות שעברו הדרכה מתאימה, ואנו מבצעות הדרכות החייאה בעזרת אמצעי המחשה כגון בובות החייאה לכל הורה שילדו מאושפז במחלקה, ולא משנה מה גילו ומה סיבת אשפוזו".


להצטרפות לקבוצת הווצאפ MedNews – חדשות אורתופדיה ורפואה דחופה >> לחצו כאן



להצטרפות לקבוצת הווצאפ MedNews – חדשות רפואה >> לחצו כאן