מרכז שיקום גנדל הר הצופים

הדמיה: הדסה הר הצופים
הדמיה: הדסה הר הצופים

בית החולים הדסה הר הצופים זכה בתרומה משמעותית, מקרן גנדל האוסטרלית, לטובת הקמת מרכז השיקום החדש והמתקדם ביותר ישראל

שבוע לאחר הודעת הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה ירושלים על אישור תוכנית להגדלת בית החולים הדסה הר הצופים (הגדלה משמעותית של שטחו הבנוי של בית החולים, שתאפשר את התפתחותו ל-30 השנים הבאות), התקבלה במרכז הרפואי הדסה תרומה לבניית מרכז השיקום, שעלות הקמתו נאמדת בכ-100 מיליון דולר. התרומה ניתנה על ידי קרן גנדל, בראשות ג'ון גנדל ופאולין גנדל ממלבורן, אוסטרליה, לטובת בנייתו של מרכז השיקום גנדל בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים.

מרכז השיקום, המתוכנן להיפתח בתחילת 2023, יאפשר החלמה ושיפור באיכות חייהם של אלפי חולים הזקוקים לשיקום רפואי עקב מחלות או פציעה ברחבי ישראל. התרומה התאפשרה בזכות מאמצי הדסה אינטרנשיונל, הזרוע הגלובלית של ארגון נשות הדסה, הפועלת במדינות שונות ברחבי העולם (למעט ארה"ב) מתוך מטרה לקדם את פיתוחו של בית החולים, לרבות בגיוסי כספים ופיתוח עסקי בינלאומי נרחב. התרומה של קרן גנדל, היא למעשה הגדולה ביותר בתולדות גיוס התרומות העולמית של הדסה אינטרנשיונל. ובארגון מדגישים את הנדיבות והמנהיגות הפילנתרופית של ג'ון ופאולין גנדל, שניהם זוכי פרס "המלווה של מסדר אוסטרליה" (AC), הכבוד האזרחי הגבוה ביותר באוסטרליה, המוענק על הישגם ושירותם לאוסטרליה. 

אתר הבנייה. צילום: הדסה הר הצופים

מרכז השיקום גנדל, הנמצא כיום בשלבי בנייה מתקדמים, הוא מבנה איקוני הממוקם בצמוד לבית החולים הדסה הר הצופים.  המבנה המפואר יתנשא למגדל בן שמונה קומות, בשטח של  20,000 מ"ר ויהווה מרכז מודרני על פי קנה מידה וסטנדרטים עולמיים. מרכז גנדל יספק 132 מיטות אשפוז ומתקני שיקום ומחקר מתקדמים, לרבות מחלקות ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה והידרותרפיה, רובוטיקה מתקדמת, חממות טכנולוגיות, מרכזי מצוינות רפואיים, חדרי ישיבות, מעבדות, מרפאות ואזורי חוץ, ואפילו בית כנסת וגן מרפא מפואר על הגג.

עם ההכרזה על התרומה, אמרו מר ג'ון גנדל ופאולין גנדל: "הפילנתרופיה שלנו באוסטרליה וגם בישראל עוסקת ביצירת הבדל חיובי ומתמשך בחייהם של אנשים, ואין דרך טובה יותר להשיג זאת, מאשר לאפשר את הטיפול הרפואי והשיקום הטובים ביותר במחלה או פציעה, לכל אדם שעשוי להזדקק לעזרה כזו. אנו גאים להיות מעורבים בפרויקט אסטרטגי זה אשר אנו יודעים שיעניק לראשונה בישראל שירות וטיפול שיקומי חיוני ומהשורה הראשונה. אנו בטוחים שהמרכז יועיל לא רק לתושבי ירושלים אלא לתושבי מדינת ישראל ויסייע לשפר את איכות חייהם של אינספור אנשים ובני משפחותיהם. אנו מברכים את הדסה ומדינת ישראל על היוזמה המשמעותית הזו ואנחנו שמחים להיות חלק מההתפתחות הנפלאה והחשובה הזו".

הדסה אינטרנשיונל, כזרוע בינלאומית של ארגון נשות הדסה והדסה אוסטרליה לקחו על עצמם להוביל את גיוס הכספים עבור מרכז השיקום בהדסה הר הצופים, אשר שווי הקמתו נאמד ב- 100 מיליון דולר והוגדר על ידי ממשלת ישראל כפרויקט אסטרטגי העומד בראש סדר העדיפויות בישראל. זאת, מתוך הכרה כי אזור ירושלים רבתי, עם למעלה מ-1.2 מיליון תושבים, הוא האזור העירוני הצומח ביותר בישראל ובעל שיעור התושבים המבוגרים הגבוה ביותר בכל ישראל ולאור זאת אין ספק כי העיר זקוקה מאוד למתקני שיקום ראויים ומתקדמים ביותר. כיום, מערך השיקום בהדסה הר הצופים מעניק מסגרת שיקומית מקצועית ומתקדמת באשפוז ואשפוז יום בהתאם ליכולת האשפוז במחלקות, דבר היוצר לא אחת צורך בהמתנה של מטופלים לתורם. מתוך הכרה במחסור במערך שיקום נרחב יותר בהתאמה לצורך הגובר ועולה בירושלים, ממשלת ישראל שיתפה פעולה עם הדסה כדי לסייע במימון הפרויקט וכעת, בצעד מעורר השראה של נדיבות, ג'ון ופאולין גנדל ומשפחתם הגדילו לעשות בהוספת גיבוי משמעותי של התרומה הייחודית לפרויקט. 

דליה איציק, יו"ר דירקטוריון הדסה ויו"ר הכנסת לשעבר, מסרה: "אני גאה לעמוד בראש הקמת מרכז השיקום מציל החיים והמכובד, אשר יהיה אחד המוסדות המשפיעים והחיוניים ביותר בישראל – שיבטיח שכל מי שזקוק לטיפול הטוב בעולם יוכל לקבל אותו ממש כאן בירושלים. הודות לתמיכה ההיסטורית של ג'ון ופאולין, אנו באמת יכולים לומר שמרכז השיקום גנדל יהיה 'המתנה של אוסטרליה לישראל'". ד"ר תמר אלרם, מנהלת בית החולים הדסה הר הצופים: "מרכז השיקום גנדל הוא אחד הפרויקטים החשובים ביותר הנערכים כיום בישראל. החיים ואיכות החיים ישתנו לטובה בזכות הטיפול המתקדם שהם יציעו. אני גאה להיות חלק מהנהגת הארגון הרפואי הדסה וקמפוס הר הצופים".

מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה בפועל, פרופ' יורם וייס: "מרכז השיקום שיוקם כאן אצלנו, בעיר הבירה ובלב ליבה של המדינה, יאפשר לנו להעניק למטופלי השיקום את תהליך ההחלמה והשיקום הראויים לתושבי העיר ותושבי מדינת ישראל, בסטנדרט המוביל של מרכזי שיקום בעולם. האנשים הזקוקים לשיקום הינם הפגיעים ביותר ובהם קשישים, חולים, פצועים ונפגעי טרור, והם יקבלו בהדסה מענה משנה חיים."

רודה סמולו, נשיאת ארגון נשות הדסה: "אנו באמת אסירי תודה על המתנה הנדיבה הזו. אנו גאים מאוד בכך שמרכז שיקומי חדיש זה ישרת לא רק את תושבי ירושלים, אלא את כל המבקשים את שירותיו, בהתמקד בריפוי ושיפור איכות חייהם של החולים, ללא הבדל גזע, דת או לאום". חורחה דינר, מנכ"ל הדסה אינטרנשיונל: "אנו מברכים את קרן גנדל שהצטרפה למשפחה המיוחדת שלנו של תורמים בינלאומיים התומכים במרכז הרפואי הדסה, כתורמת הגדולה ביותר בהיסטוריה של גיוס התרומות של הדסה אינטרנשיונל ברחבי העולם. המחויבות שלהם לפרויקט מציל חיים זה תעזור לרפא את העולם שלנו".

קרדיט לתמונות: דוברות הדסה.

התמונה של בני הזוג: באדיבות קרן גנדל


להצטרפות לקבוצת הווצאפ MedNews – חדשות רפואה >> לחצו כאן